Tania eksploatacja (niskie spalanie i niewielkie koszty napraw) oraz bezawaryjność – jak wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Exact Systems S.A. przez instytut Millward Brown, są to najważniejsze czynniki, na jakie Polacy zwracają uwagę podczas wyboru samochodu. Koszty związane z użytkowaniem pojazdu można łatwo sprawdzić, analizując testy spalania czy ceny części zamiennych. Podpowiadamy, skąd czerpać informacje na temat awaryjności samochodu.

Raporty dotyczące awaryjności samochodów osobowych co roku przygotowują dwa niemieckie przedsiębiorstwa: Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego (TÜV) i Niemieckie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Technicznych (Dekra). Przedstawiamy wyniki za 2016 rok.

Najmniej awaryjne samochody według TÜV

Raport Niemieckiego Stowarzyszenia Dozoru Technicznego jest tworzony na podstawie wyników obowiązkowych badań technicznych przeprowadzanych w Niemczech. Nie daje więc pełnego obrazu kondycji wszystkich pojazdów danej marki, ale stanowi istotną podpowiedź dla potencjalnych nabywców konkretnych modeli. Badanie TÜV grupuje samochody według kryterium ich wieku i podaje odsetek egzemplarzy, w których wykryto usterki. Im odsetek ten jest niższy – tym model auta może być uznany za mniej awaryjny.

Najmniej awaryjne samochody w wieku 2–3 lata:

najmniej_awaryjne_1

Najmniej awaryjne samochody w wieku 4–5 lat:

najmniej_awaryjne_2

Najmniej awaryjne samochody w wieku 6–7 lat:

najmniej_awaryjne_3

Najmniej awaryjne samochody w wieku 8–9 lat:

najmniej_awaryjne_4

Najmniej awaryjne samochody w wieku 10–12 lat:

najmniej_awaryjne_5

Najmniej awaryjne samochody według Dekra

Dekra natomiast dzieli badane samochody nie ze względu na wiek, ale na przebieg. Rozróżnia przy tym 3 jego zakresy:

  • od 0 do 50 tysięcy kilometrów,
  • od 50 tysięcy do 100 tysięcy kilometrów
  • od 100 tysięcy do 150 tysięcy kilometrów.

Za najmniej awaryjne auto zostaje uznany model, który otrzymał pozytywne wyniki we wszystkich zakresach przebiegu.

Raport Niemieckiego Stowarzyszenia Rzeczoznawców Technicznych uwzględnia również usterki stwierdzone podczas przeglądów okresowych. Przy ocenie pojazdów nie są jednak brane pod uwagę te usterki, które wynikają z zaniedbania właściciela samochodu.

dekraTytuł „Najlepszy we wszystkich klasach” w 2017 roku (podobnie jak w 2016) Niemieckie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Technicznych przyznało modelowi Audi A6.

Zobacz również: